서울시교육청 스마트기기 ‘디벗’ 사업의 성공적 운영 및 정착을 위해서는 해당 스마트기기의 학교급별 운용·관리 다양성 파악이 중요합니다. 운용·관리 다양성 파악을 위해서는 스마트기기 휴대 학습 ‘디벗’의 학교급별 운용·관리사례, 지원체계, 적용방안 조사 및 분석이 필요합니다. 이에 본 연구는 서울교육 관계자 (교사, 학생, 학부모) 대상 스마트기기 휴대 학습 ‘디벗’의 운용·관리 사례 조사, 실태 분석, 및 정책 관련 인식을 조사하고, 나아가 리더십 그룹(교장, 교감, 부장교사)과 전문가 대상 조사연구를 수행할 계획입니다. 이를통해 초·중등 학교 스마트기기 운용·관리 방안과 정책적 제언을 제공하고자 합니다.
To ensure the successful operation and integration of the Seoul Metropolitan Office of Education's smart device program, "Dibut(디벗)," it is crucial to understand the diverse practices and management approaches across different grade levels. To achieve this understanding, it is necessary to investigate and analyze the operational and management cases, support systems, and implementation strategies of the "Dibut(디벗)" mobile learning devices for each grade level. In light of this, our study aims to survey and analyze the operational and management practices of the "Dibut(디벗)" devices among educational stakeholders in Seoul, including teachers, students, and parents. Additionally, we plan to conduct research surveys targeting leadership groups (principals, vice principals, and senior teachers) and experts. Through these efforts, we aim to provide recommendations and policy suggestions for the operational and management strategies of smart devices in primary and secondary schools.
|